Vi är inte ute efter någon offerroll | Sverigedemokraterna i Göteborg

Vi är inte ute efter någon offerroll

Järntorg1   Igår (tisdag 22/4) var några medlemmar ute och delade flygblad till förbipasserande på Stigbergstorget. Platsen var vald på grund av mängden människor som normalt passerar där under en vanlig dag.

Vi hade inga planer på att dra någon uppmärksamhet från antidemokratiska vänsterkrafter utan vi ville helt enkelt dela ut information om vår politik. Ett fullt naturligt sätt att nå ut med politik i en demokrati men tyvärr finns det dom som inte drar sig för våld och hot i sin väg. Sverigedemokraterna i Göteborg tar med all tänkbar kraft, motstånd mot detta odemokratiska förhållningssätt.

Dagen började bra med många positiva kommentarer från passerande som fick ett glatt bemötande tillbaka. Det var efter drygt en timme som några killar kom fram och började tilltala oss på ett hotfullt och otrevligt sätt. Deras aggressivitet tilltog och efter en stund slog en av ligisterna våra flygblad hur händerna och fortsatte uttala ett flertal hot. Vi beslöt då att tillkalla polis som kom till platsen kort därpå. Själva förloppet beskrevs även på GT som tyvärr valde att sätta en aningen skev rubrik på en annars tydlig artikel om hatet från vänsterns utkommenderade fotfolk.Stigberg2

Vi kommer att fortsätt vår kampanj på gator och torg i vårat vackra Göteborg och tänker inte bli avskräckta av aggressiva element från den yttre vänsterkanten. Samtidigt vill vi passa på och ge en känga åt media som trots uppenbart hat och hot mot oss ändå ger ett tyst medgivande till det eskalerande våldet från politikens extrema ytterkanter. Det är dags att tydligt fördöma vänsterns hat på samma sätt som extremhögern. Något vi redan påpekat men som tål att upprepas.