SDU och Göteborg | Sverigedemokraterna i Göteborg

SDU och Göteborg

jörgenI helgen som var togs beslutet att Sverigedemokraterna klipper bandet med nuvarande ungdomsförbundet SDU och ämnar att starta ett eget ungdomsförbund inom ramen för sverigedemokraterna. Likt SD-kvinnor och Fädernaskyrka kommer det nybildade SDU vara en del av den sverigedemokratiska rörelsen så som stadgarna föreskriver. Detta kommer bli en fantastik ny möjlighet att få igång inte bara SDU nationellt utan i synnerhet även SDU Göteborg.

SDU Göteborg skulle den kommande helgen hålla årsmöte, där jag skulle sitta mötesordförande. Under rådande omständigheter är detta nu inte möjligt, men det är en positiv nyhet att det finns unga sverigedemokrater som vill starta upp SDU Göteborg.

Jag och flera delegater från före detta SDU Väst kommer ändå att vara på plats i helgen för att träffa alla ungdomar som har viljan att driva och föra fram sverigedemokraternas politik. Den kommande veckan kommer det att hända en hel del. Är man sverigedemokrat och ung, finns det ingen anledning till oro. Detta kommer bli en unik möjlighet för er att vara med om att bygga SDU starkt igen.

Förändring, Framåt, Tillsammans!