SD Göteborg söker en politisk sekreterare | Sverigedemokraterna i Göteborg

SD Göteborg söker en politisk sekreterare

Göteborgs roligaste jobb?

Politisk sekreterare Sverigedemokraterna Göteborg.
Sverigedemokraterna är ett socialkonservativt parti med nationalistisk grundsyn, som betraktar värdekonservatism och upprätthållandet av en solidarisk välfärdsmodell som de viktigaste verktygen i byggandet av det goda samhället. Vi arbetar långsiktigt och strukturerat för att få genomslag för våra idéer och omsätta dem i praktisk politik. Samtidigt hanterar vi hastigt uppkommande situationer i ett allt snabbare medielandskap. Är du en analytisk person med ett stort intresse för samhällsfrågor? Då erbjuder vi en intressant möjlighet och spännande utmaning för dig. Sverigedemokraterna i Göteborgs Stad söker en politisk sekreterare till vår stab efter årsskiftet.

Om tjänsten:
Som politisk sekreterare författar du bla politiska förslag till nämner, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Då politisk framgång kräver samtal, förhandlingar och emellanåt kompromisser har du en viktig uppgift att samverka med förtroendevalda och tjänstemän på olika nivåer och i olika partier om aktuella frågor. Vidare har du att förse de förtroendevalda med relevant fakta och underlag inför bland annat debatter och medieframträdanden. Du stödjer opinionsbildningen genom att författa debattartiklar och budskapstexter.

Du kommer att arbeta tillsammans med ett fokuserat team som brinner för Göteborg och Sverigedemokraternas värderingar. Erfarenhet från politiskt arbete är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Arbetsuppgifterna är omväxlande och stort eget ansvar krävs.

Din kompeten

• Positiv och bekväm med intensiva arbetsperioder
  • Inte främmande för att ta dig an nya utmaningar och uppgifter.
  • Självgående, driven och bekväm med att ta initiativ
  • Förmåga och intresse av att se saker ur olika perspektiv
  • Kapacitet att snabbt inhämta och sammanställa information
  • Du är en driven skribent som förmår att anpassa språket efter uppgiften, syftet och läsaren.
  • Stort intresse för politik, människor och samhällsliv
  • • God samarbetsförmåga

Omfattning:
Tjänsten är ett förordnande som politisk sekreterare enligt kommunallagen, vilket berättigar till tjänstledighet från ditt nuvarande arbete. Förordnandet, som är på heltid, inleds efter årsskiftet och sträcker sig mandatperioden ut. Vi tillämpar tre månaders provanställning.

Lön: Fast månadslön. Individuell lönesättning.
Arbetsplats: Göteborg

Ansökan:
Skickas senast 2018-10-22 till: tjanst.goteborg@sd.se
Ansökan ska innehålla personligt brev, samt CV.
Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. Angivna referenser kommer inte att kontaktas utan ditt godkännande. Intervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot din ansökan.