SD begär på extra val i Göteborg. | Sverigedemokraterna i Göteborg

SD begär på extra val i Göteborg.

Under fullmäktigemötet i måndags, som av media och många inblandade beskrivits som kaosartat steg SD fram som de vuxna i rummet och yrkade på att ett extra val skall hållas i Göteborg.

”Göteborgarna gav oss ett resultat den 9 sep 2018. Den parlamentariska situationen är idag exakt den samma som då. Ingenting har förändrats, eller kommer förändras pga av att partier nu försöker stoppa den styrande minoritetens budget”
Kommenterar SDs kommunalråd Jörgen Fogelklou.

Han fortsätter, ”Om man på allvar vi få till en ny parlamentarisk sammansättning, och få till en egen budget vore det hederligaste att göra att rösta för att ett extra val kan hållas. Det borde varje oppositionsparti ställa sig bakom. Vi räds inte ett eventuellt extra val. Vi är övertygade om att vår politik är den bäste för göteborgarna.”

På nästa fullmäktige, den 13/11 kommer vårt ärende om extra val upp. Vi kommer, som det oppositionsparti vi är, rösta för ett extra val.
Nu får övriga partier bekänna färg. Är de i opposition och vill hoppa fram i förarsätet, eller är de nöjda med att sitta i baksätet?