S politik i praktiken | Sverigedemokraterna i Göteborg

S politik i praktiken

Gp skriver idag i papperstidningen att skolor i Örgryte tvingas spara flera miljoner på grund av felberäkning i befolkningsstatistiken. Det började bland annat med att förskolebarn fick lämna sitt dagis och gå till ett annat för att äta lunch. Detta för att spara in på pengar. Fler åtgärder är på gång och det är bråttom. När man läser en så här nyhet så kan man bara konstatera att det är skillnad på folk och folk. Den rödgröna röran som styr staden spenderar gladeligen pengar på de så kallade EU-migranterna, populärt kallade tiggare. Ett härbärge med en initial kostnad på 10 miljoner och ett daghem för tiggarnas barn är redan i gång. Dessutom skall det ordnas med gratis camping på skattebetalarnas bekostnad.

För(s)kola i baracker på Heden.

Dario Espiga (s) heter ordförande i Socialnämnden. Han har vid fler tillfällen uttalat sig om vikten att hjälpa de i nöd. En mycket behjärtansvärd åsikt som plockar många poäng. I vanliga fall klassas hans utspel som populism men eftersom han värnar ”rätt” sorts saker så får han istället en hjältegloria. Ordförande i Skolnämnden är också Socialdemokrat och heter Anna Johansson. Man kan fråga sig varför inte Anna, likt Dario ser till att barnen i Örgryte får pengar till sin verksamhet för det kan väl knappast vara ett problem när det annars finns så gott om medel.

Tyvärr så är detta en genomgående faktor i vänsterpolitiken. Våra barn får utslitna lokaler, gammal litteratur och för stora klasser samtidigt som det spenderas enorma summor på ensamkommande. Våra äldreboenden görs om till bostäder för anhöriginvandring samtidigt som behovet för platser i äldreboenden ökar. Listan är lång på den ofattbara politiken som bara kan beskrivas som populistisk. Med andra ord – de styrande röd-gröna tar beslut för att gynna en liten men ihärdig opinion för att visa på sin så kallade solidaritet. Någon solidaritet för Göteborgs befolkning verkar det tyvärr vara mindre med.