PRESSMEDDELANDE | Sverigedemokraterna i Göteborg

Angående dagens artikel i GP vill vi bara förtydliga ett antal saker.
Detta för att förhindra misstolkningar och ryktesspridning.

De saker och påståenden som GP skriver om är inga aktuella händelser. Det är saker som togs upp och diskuterades på det förra årsmötet, med den dåvarande sittande styrelsen. Revisionen hade inga invändningar och årsmötet – som är vårt högst beslutande organ gav också den dåvarande styrelsen, med Mikael Jansson som ordförande ansvarsfrihet.

blåvittAtt någon vill SD Göteborg illa är beklagligt, och sorgligt. Att ens komma med sådana grundlösa insinuationer  att Jimmy Ståhl skulle handlat privat på Blåvittshoppen för medlemmarnas pengar är inget annat än partiskadlig verksamhet. Jimmie Åkesson och Peter ”Nalle” Lundgren var på EU-valsturné och fick varsin Blåvitt halsduk (och napp till Jimmies Nyfödda son) i present. En present som dessutom gav ett medial uppmärksamhet.

Läs expressens artikel här:

Är det något den nuvarande styrelsen är kända för är det vårt ekonomiska ansvarstagande. Lars Hansson  i egenskap av kassör, har rätt att ta ut arvode, men avstår. Ingen annan i styrelsen är heller arvoderad. Vi gör detta på vår fritid, helt utan ersättningar. Lars har heller aldrig lämnat in ersättning för bensin mm, trots ett massivt arbete i valrörelsen. Är det något Lars är känd för – är det hans stora engagemang inför medlemmar. Hur många gånger har vi inte sett honom stå och baka – både våfflor, tårtor, semlor och julmat?

Var man missnöjd med hur den förra styrelsen agerade, var det på det förra årsmötet man skulle ta upp det.
Är man missnöjd med den sittande styrelsen tar man upp det på kommande årsmöte.

Det har kommit in många kandidater till distriktstyrelsen, samt revisorer och dessa kommer att vara valbara på årsmötet 2016.

Det är årsmötets ansvar att rösta in de kandidater som man tycker är lämpliga att sitta i distriksstyrelsen samt revisorer.