Öppet Brev ang 12 nya asylboenden i Göteborg | Sverigedemokraterna i Göteborg

Öppet Brev ang 12 nya asylboenden i Göteborg

Vi publicerar här ett svar som Staffan Levinsson skrivit till en av de tusentals oroliga medborgare i Göteborg som hört av sig till oss via mail, sms och telefonsamtal.

Hej Michael!

Ja, jag vet knappt var jag ska påbörja mitt svar till dig. Det finns hur mycket som helst att säga om detta.

Till att börja med vill jag påpeka att vi sverigedemokrater inte har något med dessa boenden att göra. Vi har hållits ute av de etablerade partierna från både kommunala nämnder och bolag. Vi har bara suttit i stadshuset i ett år. Vi granskar, gräver, ifrågasätter och debatterar så mycket vi bara kan med de möjligheter vi har.

Det är de etablerade svenska politikernas vansinniga och för vårt land förödande politik som lett fram till denna situation. Flera decennier med denna politik har lett fram till bygget av dessa flyktingboenden. Det började med Olof Palme och fortsatte med Bengt Westerberg, Mona Sahlin och Fredrik Reinfeldt med sitt berömda öppna era hjärtan tal. Det finns givetvis fler skyldiga politiker och var har de grävande journalisterna varit? Den nu utlösande faktorn är den rödgröna svaga och handlingsförlamade sk regeringen. Utan miljöpartiet hade förmodligen politiken lagts om tidigare. Det primära just nu är att få bort miljöpartiet från Rosenbad. De hade gått om alliansen (och inte bara sverigedemokraterna) uppträtt som riktig opposition.

Sverigedemokraterna har varnat för detta i åratal. Våra företrädare har sagt att Sverige står inför systemkollaps. Flyktingboendena är en del av det. Katastrofen i skolan, kriminaliteten, utdragna barnavårdsutredningar, obefintligt försvar, urholkade pensioner, skyhög skuldsättning för privatpersoner, ständiga neddragningar i sjukvården, usel kollektivtrafik och nu det senaste med indragna trängselskatter till infrastruktursatsningarna är alla del i systemkollapsen. Det var några personer som 1988 förutsåg det och grundade sverigedemokraterna. Tänk om fler (inklusive mig själv) hade fattat vad som var på gång redan då!

Just nu gräver vi i SD-Göteborg i frågan om flyktingboendena. Det är mycket kvar att ta reda på som kostnaden (det lär dock kosta hundratals miljoner eller till och med miljarder att bara bygga boendena). Utöver det kommer skyhöga kostnader för socialförvaltningen och skolgång mm. Vi har fått fram att de rödgröna initierade alltihop med ett yrkande i fastighetsnämnden förra sommaren med alliansens goda minne.  Till saken kan nämnas att förra året ville fastighetsnämnden köpa bostadsrätter till nyanlända för 100 miljoner kronor. Det förslaget övergavs efter att vi uppmärksammat det i bla GP.

Jag kommer själv att drabbas av det här. Jag bor i Björkekärr där det ska byggas boende nära Rosendalsskolan. Min son går i den skolan. Den ska till hälften rivas och byggas om. Det är redan trångt i skolan och nu kommer ytterligare en massa elever. Hur ska de få plats? Skolresultaten kommer väl att börja falla förstås. Kommer det att leda till bråk och oroligheter som du själv är inne på?

Ytterligare en reflektion kring det hela. Göteborg har satsat oerhörda stora resurser på flyktingvågen och boenden den senaste tiden. Tänk om samma resurser hade satsats på äldreboenden och bostadsbristen för svenskar. Då hade de problemen lösts för länge sedan. Detta visar att invandrare är den högst prioriterade gruppen i dagens svenska(?) samhälle.

Vår partiledare Jimmie Åkesson gick ut med ett öppet brev till moderata kommunpolitiker och ville samarbeta med dem.  Det avvisades kategoriskt av Anna Kinberg Batra. Vill moderaterna verkligen ha förändring av invandringspolitiken till stånd eller kommer de bara med populistiska utspel? De röstade emot förslaget om gränskontroller i riksdagen. De tyckte tre år var för lång tid. Du skulle kunna ta kontakt med alliansens politiker och försöka påverka dem.

Du är välkommen att ta kontakt med oss igen. Kom gärna till vårt öppet hus där medlemmar och andra intresserade träffas. Vi har det på onsdag varje vecka.

Till sist vill jag påpeka att enda sättet att få en rejäl ändring till stånd i Sverige är att rösta på Sverigedemokraterna.

vänliga hälsningar
Staffan Levinsson