Nu kör vi! | Sverigedemokraterna i Göteborg

Nu kör vi!

blasippaSverigedemokraterna i Göteborg har nyligen blivit av med två medarbetare. Patrik Ehn var en uppskattad ledare och medarbetare som tillsammans med Daniel Rondslätt gjorde mycket för partiet. Själva uteslutningen kom plötsligt och en stor del av informationen spreds via kanaler som motarbetar Sverigedemokraterna, så förvirringen var stundtals stor. Allt detta har vi nu lagt bakom oss och efter årsstämman i mars där en stor del av den gamla styrelsen byttes ut så ligger nu fullt fokus på att ta vår organisation framåt och vidare för den fina stad som vi tror på. Ett sammanhållet och tryggt Göteborg helt enkelt.

Tillströmningen av nya medlemmar i SD Göteborg har fortsatt att öka och på Öppet hus är vårat kansli är fullt av gamla och nya medlemmar som träffas och byter erfarenheter. Många är även de som vill göra något för att föra vår politik ut till göteborgarna. Bland annat så har flygblad delats ut under vintern i flera stadsdelar och till exempel under en kylig men vacker söndag i Frölunda då 13 glada Sverigedemokrater samlades fick vi ut ca 6500 flygblad. Under våren planeras nya utdelningar som genomförs av våra lagledare för respektive område och vi hoppas på att många vill ta tillfället att få lite motion samtidigt som vi delar ut glädje och samhällsinformation till Göteborgarna.

Våren är på gång och sakta tinar åter jorden. Snart ser vi vackra blommor och gröna träd växa sig starka. Blåsippan hör som bekant till våren och den är dessutom vår partisymbol. Snart kommer den att sprida sin skönhet i skog och mark. Samtidigt så känner vi att fler och fler göteborgare får en blåsippa inombords. En blåsippa som tror på vår politik och som vill förändra och skapa det samhälle som vi anser att Göteborg behöver. Varmt välkomna till ännu ett rekordår med Sverigedemokraterna i Göteborg!