Länkverket på turné | Sverigedemokraterna i Göteborg

Länkverket på turné

Mats_Stockholm_TonyI torsdags fick Mats Mattson möjligheten att träffa riksdagsledamot Tony Wiklander (SD), ledamot i trafikutskottet och berätta mer om Länkverket. Förhoppningsvis så kan Tony i sin roll få upp ögonen på beslutsfattare och kanske begära att system Länkverket utreds.

För er som såg föreläsningen om Länkverket på kansliet så  vet ni att systemet är en utveckling av befintlig järnväg som går att bygga till att täcka hela Europa om intresse och ambition finns.

Vi vet att det talas om en höghastighetsbana som skall gå mellan Oslo – Göteborg – Köpenhamn. Politiker i dessa länder har blivit uppvaktade av lobbyorganisationer som gör allt för att detta projekt skall bli av. Då pratar vi om en kostnad på långt över 100 miljarder. Samtidigt vet vi att det går att köra samma sträcka effektivt och med fler stopp på befintlig järnväg med Länkverket – till en bråkdel av den kostnaden samtidigt som restiden är den samma som för höghastighetståget

två_tåg