Göteborg i Skottland? | Sverigedemokraterna i Göteborg

Göteborg i Skottland?

Foto: N. Noordhoek

Ursäkta ordvitsen men när ännu ett illdåd har skett i Göteborg så blir det lätt en ironisk inställning till vad som sker i vår stad. En skottlossning på Hisingen och den här gången blev dessutom en oskyldig person skadad. En stackars människa som rastade sin hund råkade vara i närheten av det otrygga Göteborg. Vi har redan varit inne på frågan om orsakerna bakom dessa skjutningar i Göteborg men det tål att upprepas.

Medborgare och medmänniskor måste kräva ett slut på våldet. Det är en mycket liten del av befolkningen som fått för sig att beväpna sig men dessa kan inte tillåtas hålla flera stadsdelar i rädsla för nästa upptåg. Polisen fann vid sitt senast tillslag en pistol och ett automatvapen av modell AK-47. Ett vapen som militärer använder i vissa länder. Om ett sånt vapen hittas av polisen så kan det mycket väl finnas fler och vi kan verkligen ifrågasätta hur vidare effektiv den dyra polisinsatsen Trygg i Göteborg har varit hittills.

SD Göteborg vill verka för ett tryggt Göteborg där brottslighet hålls på en låg nivå. Dels tack vare fler poliser som dessutom gör mer arbete ute på fältet istället för på kontoret och dels genom en politik där färre hamnar i utanförskap med kriminalitet som enda utväg.

Även Du kan göra något:

• Bli medlem i vår förening
  • Rösta i EP valet, 25 maj
  • Rösta på oss i kommun, landsting och riks, 14 september 2014