Det goda mötet | Sverigedemokraterna i Göteborg

Det goda mötet

wieselgren24_4Att nå ut i bruset är svårt och att köpa utrymme i media är dyrt. När vi dessutom blir censurerade och ibland nekade att visa vårt budskap får vi hitta andra kanaler. Ett sätt är att dela ut flygblad och att prata med människor. Där får vi en chans att möta väljare och en chans att få förklara eller svara på frågor när enskilda kommer fram och är nyfikna.

Under den tid vi varit ute på gator och torg har vi fått både ris och ros. Mest ros skall det faktiskt påpekas samt en stor mängd sköna tillrop och positiva omdömen. Men vi har samtidigt fått ta del av ett omotiverat stort hat från några få individer. Något vi berättat om tidigare här. Där några går förbi och kort tackar nej till ett flygblad visar andra sitt hat med extrem tydlighet. Av dessa får vi bland annat höra till exempel vilka djur vi påminner om eller vilken åsikt vi egentligen har.

Skönt nog för oss är dessa individer få och några vi oftast kan ignorera men när dom går till handgripligheter och blir fysiska samt går på oss med en vild frenesi så måste vi få försvara oss. Det är inte en speciell rättighet för ett visst politiskt parti utan en rättighet alla medborgare har.

Media var snabba att ta upp nyheten om vårat försvar mot en våldsam man. Media valde dessutom snabbt sida. Om någon gjort fel var det naturligtvis vi och desinformation spreds utan pardon från större dagstidningar till social media.

Vi önskar ingen det hat vi får utstå dagligen. Vare sig om hatet kommer från kommentarsfält, bloggar, tidningar eller rakt i ansiktet så svider det. Vi har en politik som inte passar alla men det är en politik vi tror på. Vi anpassar inte den till ledarsidor eller opinionsinstitut. Gilla oss eller inte men ta diskussionen sakligt. Till er i media vill vi bara be om en rättvis chans. Vad som än sker bör journalistisk etik råda.

Det är några veckor kvar till spurten på super-valåret. Vi kommer fortsätta att synas på stan och finnas där folk befinner sig. Under tiden önskar vi en lugn och demokratisk valrörelse där politiken får störst utrymme. Utfallet ser vi den 14:e september.