Debattreplik i GP | Sverigedemokraterna i Göteborg

Debattreplik i GP

Nyligen publicerade GP en debattartikel från Göteborgsalliansen om hur dom ser på ett röd-grönt styre av Göteborg.

SD Göteborg valde att replikera på alliansen och dess trovärdighet.

Göteborgsalliansen skriver på GP Debatt (2/4) att Socialdemokraternas skyltfönster Göteborg har spruckit och att den erbjuder sig att byta ut det. Vi i SD Göteborg vill också erbjuda folket våra tjänster samtidigt som vi ifrågasätter Göteborgsalliansen när den undrar om S kommer att ge MP inflytande över miljöpolitiken.

I riksdagen har Alliansen som bekant ett tätt samarbete med MP i migrationspolitiken och har där låtit MP helt bestämma agendan. Hur kommer då Göteborgsalliansen göra här om den skulle få makten? Samarbeta tillsammans med MP, kanske?

Tanken är inte omöjlig, men scenariot kan bli skrämmande för många invånare i vår stad. Kommer vi överhuvudtaget ha råd att köra bil i eller genom Göteborg? Kommer Göteborg ta emot ännu fler invandrare till en redan ansträngd bostadssituation?

Egna tillkortakommanden

Vidare så undrar Göteborgsalliansen hur det går med skolorna här, men det parti som ansvarar för skolan i riksdagen är Folkpartiet som bekant även är med i Göteborgsalliansen. Att det kritiserar S för deras egna tillkortakommanden i skolpolitiken blir då häpnadsväckande. Tittar man på skolresultaten så syns en tydlig trend i de segregerade stadsdelarna där barnen presterar sämre än i mindre segregerade skolor. Vad alliansen eller för den delen S vill göra åt detta undrar nog fler än bara göteborgarna.

Göteborgsalliansens företrädare ställer flera frågor till S om trovärdighet och samarbete, men för den som följt med en aning i politiken så känns de inte ärliga.

Öppna för samarbete

SD Göteborg är öppna för samarbete med alla partier som tillsammans vill verka för ett bättre och mer sammanhållet Göteborg. Vi för redan en aktiv politik i riksdagen i frågan om trängselskatten. Likaså kommer vi arbeta för att det Västsvenska paketet görs om till en heltäckande lösning för framtiden i stället för som nu där alla partier utom SD komponerat en starkt kritiserad och ogenomtänkt lösning.

Länk