Bilar som brinner | Sverigedemokraterna i Göteborg

Bilar som brinner

Ännu en gång brinner det i Göteborg.

Igår brann många bilar ner till bara skelett och lika många blev brandskadade i Askim. Vilka utför detta och vad vinner de egentligen på att förstöra andras egendom är en fråga jag själv ställer mig. Jag likt många andra har en och annan teori men vad hjälper det. Det är just den känslan av hjälplöshet som förtär mig och många andra som är oroade över den typ av kriminalitet som utvecklar sig i staden. Sådana känslor som hjälplöshet och frustration över situationer likt detta är inte till någon hjälp och ibland undrar jag även hur mycket skillnad man gör som politiker i staden. Sverigedemokraterna motionerar och yrkar ständigt för åtgärder som ska göra Göteborg säkrare och tryggare för de laglydiga medborgarna. Vi måste ta hårdare tag mot de kriminella. För det är absolut inte frågan om något busstreck, ett busstreck är att palla äpplen på någons tomt. Att bränna upp någon annans egendom och försätta folk, djur och natur i fara är inget annat än en kriminell handling som bör straffas.

Nu är det såvitt jag vet ännu inte helt klargjort att det verkligen är en kriminell handling som utförts men det var nog inte sista gången bilar eller annans egendom brann. Vi politiker måste bli mer handlingskraftiga och vi medborgare måste ryta ifrån och säga att nu är det nog.

Det är oerhört tråkigt för de som förlorat sina bilar och jag känner för de som upplever rädsla och otrygghet i sitt närområde.

Vi i Sverigedemokraterna förstår om ni känner er uppgivna och utan kraft, vi kommer fortsätta kämpa för er, för alla göteborgare som bara vill leva sina liv i trygghet och glädje. För alla göteborgare som följer lagen och bidrar till samhället.

Min kollega Jörgen Fogelklou, kommunalråd för Sverigedemokraterna Göteborg sade vid bränderna 2018 att i vårt Göteborg bygger vi bilar, vi bränner dem inte.

Pernilla Börjesson

Distriktsordförande