Åkesson på Götaplatsen | Sverigedemokraterna i Göteborg

Åkesson på Götaplatsen

20140513_120115 20140513_120809 20140513_113349 20140513_113354 20140513_121801

Jimmie Åkesson kom till Göteborg med minnet av ett lugnt och informativt möte i Mölndal tidigare på förmiddagen. Väl framme på Götaplatsen kom så hatet istället. Den odemokratiska synen på yttrandefrihet och mötesfrihet var tydligen något som vänstern valt att visa upp för hela Göteborg och många som kommit för att lyssna på Jimmie och Peter fick vända om eftersom Götaplatsen fyllts av hat och ilska.

Redan förra veckan när vi gick ut med informationen till allmänheten om mötet så började bland andra Ung Vänster och RF att mobilisera. Dom tänkte inte lämna något åt slumpen utan samlade så många dom kunde med det enda motivet att förstöra. Med väsen och ramsor – skrikandes, fulla av ilska och hat gick dom rakt mot polisen som gång på gång fick upprepa sina kommandon.

Tyvärr så är detta resultatet av en slapp syn på ”det goda våldet”. Media har allt för länge gett luft under vingarna på dessa odemokratiska yttringar som bara dragit vårt samhälle längre ner mot avgrunden. Polis gjorde sitt bästa men har tyvärr en läxa att lära sig till nästa gång. Ordningsmakten måste bli tydligare mot de störande element. Nu ser vi fram mot starka fördömanden i de stora tidningarna samt TV och radio.

Läs Jimmie Åkesson´s åsikt på SVT Opinion