2015 – Nytt år, Nya friska tag | Sverigedemokraterna i Göteborg

2015 – Nytt år, Nya friska tag

Nu är Julen över, och två veckor har redan passerat på det nya året. Vi hoppas att alla fick en stunds vila och ro under julhelgen, med nära och kära och de som är viktiga i ens liv. Att ni alla laddat batterierna. Vi var många som trodde att vi skulle få uppleva en valrörelse till.  Istället får vi nu sikta in oss på att driva vår politik som det enda riktiga oppositionspartiet. Såväl på Riksplan som lokalt och regionalt här i Väst.

Mycket har hänt sedan valet i september 2014. Vi ökade våra mandat i Göteborg, och har tagit plats i Kommunstyrelsen. Sedan den förste Januari har Göteborg haft sitt förste Sverigedemokratiska kommunalråd installerad i Stadshuset, Lars Hansson. Stort Grattis!
Sedan den 7/1 har även Lars personliga och förste politiska sekreterare varit på plats, Jörgen Fogelklou. Under de kommande veckorna kommer fler politiska sekreterare att installera sig på Sverigedemokraternas kontor i stadshuset.

Under dagen har det även skrivits politisk historia i Göteborg.  2015 års första kommunstyrelsemöte hölls, där SD nu har representation!